Najcastejsou metaforou pre Internet je informacna superdialnica. Je to analogia siete vzajomne pospajanych ciest, po ktorej sa presuva velke mnozstvo veci a ludi. Z technickeho hladiska su tu vsak rozdiely v tom, ze Internet napriklad nie je centralne planovany, je samoorganizovany a na rozdiel od dialnic jeho prepojenia nie su stale, ale sa menia a presuvaju podla potreby. Prirovnanie informacna superdialnica sa vsak presadilo a da sa povedat, ze je zo vsetkych najpouzivanejsie. Napriklad v kratkom clanku od autorov - zakladatelov znamej organizacie pre presadzovanie slobody v digitalnych mediach - maju pre buduce elektronicke komunikacne medium, ktoreho dolezitou sucastou ma byt aj Internet, iba toto jedine pomenovanie a vyskytuje sa tam az patnastkrat.

Superdialnica nie je vystizny pojem pre vsetky casti Internetu, a tak je mozne najst dalsie prirovnania podla jeho jednotlivych funkcii. Mark Stefik, americky autor a vyskumnik z Palo Alto Research Center, ktory sa zaobera touto problematikou, vyzdvihuje styri metafory, korespondujuce s hlavnymi sucasnymi funkciami Internetu a majuce podla neho zaroven hlboke archetypalne pozadie. Su to Keeper of Knowledge pre digitalne kniznice a informacne systemy, Communicator pre elektronicku postu a komunikaciu, Adventurer pre tulanie sa virtualnymi svetmi a Trader pre elektronicke obchodovanie.